|
Zadania i wymagania kwalifikacyjne
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Uwagi
|
1.
|
Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
|
Opracowanie i przeprowadzenie ewaluacji przedmiotowego systemu oceniania z języka polskiego i wdrożenie go w celu podniesienia jakości pracy szkoły
|
IX 2003-2006
|
§ 5 ust.2pkt.1 rozp
|
Opracowanie i przeprowadzenie ewaluacji przedmiotowego systemu oceniania z wiedzy o kulturze i wdrożenie go w celu podniesienia jakości pracy szkoły
|
IX 2003 – 2006
|
Opieka nad środowiskowym kołem teatralnym
|
IX 2003 - 2006
|
Organizacja międzyszkolnych przeglądów teatralnych- II, III, IV Przegląd Sztuk Ekologicznych, I, II, III Przegląd Sztuk Wigilijnych
|
|
Doskonalenie własnych umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
|
okres stażu
|
Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia związanych z technologią komputerową
|
okres stażu
|
Prace w wewnątrzszkolnym mierzeniu jakości pracy szkoły
|
okres stażu
|
Opracowanie narzędzi do diagnozy osiągnięć edukacji polonistycznych
|
okres stażu
|
Wdrażanie działań wychowawczych
|
I 2004-IV 2006
|
2.
|
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły
|
Dzielenie się z innymi polonistami wiedzą zdobytą podczas warsztatów organizowanych przez K – P CEN
|
Okres stażu
|
§ 5 ust.2pkt.2 rozp
|
Wystąpienia na Radzie Pedagogicznej
|
IX 2003 - 2006
|
Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w szkole scenariuszy zajęć, testów, ankiet, sprawdzianów, kart pracy, scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych, stosowanie w praktyce wypracowanych materiałów
|
okres stażu
|
3.
|
Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
|
Opracowanie i wdrożenie programu własnego, dotyczącego działań wychowawczych i wdrożenie planu realizacji zajęć pozalekcyjnych (środowiskowe koło teatralne)
|
XI 2004 - 2006
|
§ 5 ust.2pkt.3 p.pkt.a rozp
|
4.
|
Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą; w przypadku nauczycieli szkół artystycznych za spełnienie tego zadania uznaje się także prowadzenie aktywnej działalności artystycznej,
|
Opublikowanie własnych materiałów w Internetowym Publikatorze Edukacyjnym
|
okres stażu
|
§ 5 ust.2pkt.3 p.pkt.b rozp
|
Opracowanie scenariuszy imprez szkolnych oraz innych materiałów edukacyjnych w miesięczniku “ Biblioteka w Szkole”
|
okres stażu
|
5.
|
Prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym
|
Prowadzenie lekcji otwartych dla wszystkich nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych zatrudnionych w szkole
|
okres stażu
|
§ 5 ust.2pkt.3 p.pkt.c rozp
|
Promowanie metod aktywizujących nauczanie na lekcjach języka polskiego i wiedzy o kulturze
|
okres stażu
|
6.
|
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich
|
Prowadzenie aktywnej i systematycznej współpracy z Pedagogiczną Biblioteką Wojewódzką w ramach zajęć wiedzy o kulturze
|
okres stażu
|
§ 5 ust.2pkt.3 p.pkt.d rozp
|
Kontynuowanie współpracy z bydgoskimi placówkami oświatowymi i kościołami w ramach występów artystycznych
|
okres stażu
|
Współpraca z ATR w ramach Przeglądu Sztuk Ekologicznych
|
okres stażu
|
Współpraca z Akademia Bydgoską
|
okres stażu
|
|
|
Współpraca z organizacjami działającymi na rzecz pomocy społecznej
|
Okres stażu
|
|
7.
|
Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej
|
Po zakwalifikowaniu i przeszkoleniu (złożyłam stosowny wniosek) o wykonywanie zadań egzaminacyjnych okręgowej komisji egzaminacyjnej
|
Okres stażu
|
§ 5 ust.2pkt.3 p.pkt.e rozp
|
8.
|
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły
|
Ukończenie Studiów Podyplomowych Wiedzy o Kulturze
|
II 2004
|
§ 5 ust.2pkt.3 p.pkt.g rozp
|
Uczestnictwo i ukończenie różnych form doskonalenia zawodowego
|
okres stażu
|
Uczestnictwo w szkoleniach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli
|
okres stażu
|
9.
|
Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej
|
Pełnienie funkcji lidera zespołu przedmiotowego
|
okres stażu
|
|
Pełnienie funkcji koordynatora ścieżki czytelniczo-medialnej
|
okres stażu
|
Pełnienie funkcji opiekuna nauczyciela stażysty lub kontraktowego
|
okres stażu
|
Aktywny udział w pracach Zespołu do Spraw Ewaluacji Programu Wychowawczego
|
okres stażu
|
Pełnienie funkcji członka Komisji Egzaminacyjnej (egzaminy maturalne
|
okres stażu
|
Podejmowanie działań mających na celu integrację zespołu klasowego poprzez udział młodzieży w imprezach okolicznościowych , wycieczkach, akcjach charytatywnych
|
okres stażu
|
Aktywna praca z młodzieżą w szkole i środowisku lokalnym - organizacja i udział w szkolnych i pozaszkolnych konkursach
|
okres stażu
|
Opracowanie wniosków o przyznanie grantów oświatowych oraz realizacja programu w oparciu o te granty
|
okres stażu
|
10.
|
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
|
Wpływ sytuacji rodzinnej na zachowanie ucznia
|
okres stażu
|
§ 7ust 4pkt.3 rozp
|
Bliska współpraca z rodzicami i pedagogiem szkolnym jako sojusznikami nauczycieli, mająca na celu podniesienie jakości pracy szkoły oraz jej poziomu nauczania
|
okres stażu
|
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków – analiza dokumentacji, spotkania z rodzicami, rozmowy z uczniami
|
okres stażu
|